Mingellunch på Brasseriet!
Varmt välkommen till sista mingellunchen innan sommaruppehållet!
Varmt välkommen till sista mingellunchen innan sommaruppehållet!
Onsdagen den 27 augusti bjuder Helsingborgs stad och Helsingborgs Företagsgrupper in till en frukostträff där nätverkande och lokalt företagsklimat står i fokus!
Från kl. 07.30 är kaffet varmt – kom tidigt, ta en kopp och inled dagen med meningsfulla möten och nya kontakter. Kl. 08.00 startar scenprogrammet, där du får höra Helen Arvidsson, styrgruppsordförande på Berga samt fyra spännande lokala företag prata om samverkan, Berga och dess tillväxtmöjligheter.
Aktiviteten öster om väg 111 kommer öka betydligt. Här planeras nu för stora investeringar i byggnationer, arbetstillfällen, behov av ny infrastruktur och kollektivtrafiklösningar. Detta kommer påverka omkringliggande verksamheter på flera olika sätt. Vilka konsekvenser kan det ge och hur hanteras de?
Vi ses på At Mollberg, där vi knyter och vårdar kontakter samt avnjuter en god lunch!
Välkommen att börja din dag med att avnjuta en härlig hotellfrukost med ett glatt gäng!
Välkommen till en trevlig relationsskapande lunch!
Julen närmar sig med stormsteg men innan dess är det både advent och julskyltning samt jullunchbuffé på Brasseriet!
Välkommen till lakritsens värld! Martin Jörgensen, grundare och VD för Lakritsfabriken, kommer inleda med en presentation av företaget och det de kan bäst, nämligen lakrits!
Vi kommer denna morgon få höra Sven Holgersson berättar om hotbilden mot Sverige och Helsingborg samt mot allmänhet och företag. Sven beskriver också de vanligt förekommande sårbarheterna som de flesta branscher och enskilda företag uppvisar.
Vi kommer denna morgon få höra Börje Sjöholm, kriminalkommissarie och tidigare chef för Länskriminalen förklara hur ett brott utreds och hur bevis värderas under utredningens gång – från de första åtgärderna till hur bevis samlas in, analyseras och värderas under utredningens gång.